Блог

Baby Shower – какво трябва да знаем и има ли почва у нас?

За почвата ти отговарям още сега – Baby Shower party- то става все по-популярно и по нашите ширини през последните няколко години и определено има почва у нас . С малката го пропуснахме, тъй като в първата бременност не исках никакви предварителни неща ( нищо не съм купувала, почти нищо не четох , само дето един курс изкарахме с таткото).
За бебчо решихме да си направим такова парти, без да имаме ясната представа какво точно представлява и какво биха очаквали от нас гостите. Разбира се беше проведено кратко проучване , което ще споделя с теб и ще ти разкажа какво сме планирали за тържеството. Денят е 10 март, така че тепърва очаквай снимки в социалните мрежи и пост как е преминало и какво вече знам, че трябва или не трябва да правим на тези тематични партита. Но нека започнем отначало…
Baby Shower-а е най-вече парти за майката. До колкото разбрах американско по произход, без конкретен обред или обичай, както ние сме си свикнали по нашенски. Като цяло идеята е да се отпразнува наближаващото идване на бебчето и майката да бъде снабдена с нужни атрибути за малкия човек . Най- често се организира около месец преди раждането, но задължително е в последния триместър, когато бремеността е вече сигурна.
Относно гостите и организацията има две основни сюжетни линии:
1. Женско царство – тип моминско парти или погача. Само женско присъствие и организацията поемат приятелка/ приятелки на бъдещата майка. Може и да е пълна изненада за майката.
2. Парти мама, татко и аз- купон за цялото семейство. Тук вече правилата за организацията се размиват, може да се включи, който пожелае (аз например обичам приятелките си, но не бих рискувала да осъмна с парти по техен вкус). Гостите са разнородни, разбира се- мъже /жени, всички са добре дошли! Често в партито се включва и Gender Reveal игра , ако можеш да чакаш толкова разбира се, което не е моя случай.
 За нашето парти ние се спряхме на вариант 2. При наличието на ритуал като погачата, не виждам защо да лишавам таткото от присъствие. Също така повечето ни приятели са семейни или в двойка и решихме, че ще е по-забавно да споделим преживяването с повече бллизки за нас хора. За организацията се заех аз -всичко мина през моите ръце, но често се допитват до приятелките ми, които бая се бяха разровили и обменяхме доста идеи. Включително за първи път реших да не наемам декоратор или парти агенция, а да изпипам всеки детайл. Смея да кажа, че съм работила с най-добрите в тази сфера и сме постигали прекрасни резултати, но винаги има разминаване във визията, която очакваш и крайният резултат. Пък и за първи път от не знам кога не работя и имам необходимите време и енергия.
Първата стъпка е да си определите тема – чисто цветово или изцяло концептуална, това зависи от теб. Аз доста гледах в Pinterest и се спрях на мечешка тема в синьо, бяло и сребърно. Имаме си даже  и мини слоугън „We can bear-ly wait“. След това вече преминавате към дата, място час. Четох не една и две статии, като масово съветите са организацията да започне 2 месеца предварително. Аз те съветвам един, ако нямаш някакви наистина грандиозни планове , месец е достатъчен за организиране на събитие под 50 души. Лично за мен 3-4 седмици по- рано е хубаво да изпратиш поканите.
След определянето на датата и часът, си готова за поканите. Независимо от дизайна и дали ще ги правиш ти или ще използваш помощ – няколко дни са необходими да ги държиш в ръце и да започнеш със същинското канене. Ние се спряхме на неделя за обяд, поради няколко фактора – работещи приятели, деца и неформален дрес код. Аз самата не съм много по пищните рокли или официалните теми, исках нещо комфортно, включващо кецове – затова и в поканата включихме „сложи най-удобните си дрехи“. Поканата задава тона на партито, затова е важно да преговорите детайлите в главата си, преди да я отпечатате. Ние избрахме детайлите на поканите да се повтарят и в други атрибути на партито – картончета с пожеланията за бебчо, в детайли на подаръците за гостите и рамката за снимки. В самият текст загатнахме мечешката тема с фрази като „мечешки ппрегръдки и др.“ И разбира се включихме слоугъна “We can BEAR-ly wait!” Поканите се дават на гостите по твое усмотрение – дали лично , дали с имейл. Независимо дали се спреш а ресторант или домашна атмосфера Отново ти препоръчвам 1 месечно предизвестие, за да може да се организирам с меню, посуда ,подредба на места и др. )Хубаво е да имаш и RSVP с поне седмица предизвестие. Организационно общо взето това е. Малко по- рано споменах дизайна на поканите. Ние се спряхме на старомодни покани с лично предаване. Аз самата не се оправям с компютъра и за дизайна се наложи да потърся професионална помощ. За този както и за дозайна на картончетата, поканите и рамката като акцент, се спряхме на непознат за нас профил в инстаграм – emotions factory, но грам не съжалявам – напротив, препоръчвам ги горещо! Истината е , че самият профил ме грабна, а и не бяха поредните декоратори , а се бяха насочили точно към хора, като мен – търсещи инструменти, с които сами да създадат идеалното парти. Изключително професионално подходиха и резултатът е налице – точно това, което исках, ака не и по-хубаво! Ако имаш някакъв повод и си търсиш готини детайли за партито – те са супер креативни и със сигурност ще създадете супер неща заедно. (Мога само да ги препоръчам. Поканите виждаш в заглавната снимка на поста, ако искаш повече снимки – пииши ми , с радост ще ти изпратя, включително и неща, които съм гледала в различни платформи за идеи). За рамката за снимки няма много за разказване, ние ще я ползваме и за бременната ни фотосесия, така че скоро ще имаш възможност, да я видиш детайлно – тя е нещо като акцента, които да остави спомен във всеки от гостите на тържеството. Аз реших да не ползвам фотограф за самото парти и мисля рамката ще предразположи гостите за снимане, качване, постване и тем подобни. Картончетата с пожелания са най- любимият ми детайл. От бремеността съм станала супер сантиментална и тези пожелания са част от емоционалното наследство, което бих желала да оставя на синът ми. Шаблонът, които ние създадохме за гостите е следният:
Надявам се да не се страхуваш…
Надявам се да обичаш
Надявам се да намериш
Надявам се да вярваш
Надявам се никога да не забравяш
Надявам се да бъдеш
С обич:
Разбира се ти можеш да си пресъздадеш всякакъв вариант – важното е да е по твой вкус. Решихме да направим нещо като игра и гостите да прочетат на глас и да ги запечатат в плик. До къде стигнахме – до подаръците може би?
Има два вида подаръци – за майката/бебето и за гостите. Когато говорим за подаръците, които получава бъдещата мама , западния обичай е да се направи списък, регистрация  в магазин или др, където гостите да изберат от предварително подбрани артикули. В замисъла на Baby Shower – а е да се съберат неща от първа необходимост за бъдещия нов член на семейството. Аз не съм правила списъци, каквото донесат – това е! Не ми се струва подходящо и не е по мой вкус – аз обичам да избирам подаръци за близките си и не бих искала някой да ме ограничава с разни списъци. Отварянето на подаръците е част от заниманията по време на партито, редом с игрите, за които ще ви разкажа малко по-натам. Това ние българите малко го смятаме за невъзпитано (да си гледаш подаръците пред всички), но тук се приема като знак на уважение към гостите и задължителен елемент от тържеството.
Подаръциге за гостите могат да бъдат под различна форма – аз самата се спрях на пакетче с пуканки , с надпис „ready to pop“ – стори ми се супер cute (етикетчетата направихме отново в стила на поканите, рамката и картончетата с пожелания). Могат да бъдат курабийки с буквата или някаква декорация – отново важното е да е по твой вкус.

За игрите също може да се подготвят нещо като дребни наградки за победителите. Пак стигнахме до игрите – затова продължавам направо с тях. Разбира се може да имаш, може и да нямаш игри – решаваш ти. Американската традиция обаче ги включва, даже бих казала че са неизменна част от купона. Аз самата потърсих, но не можах да открия много варианти или поне не под формата на игра (да карам гостите да теглят бебешки ситуации от памперси, да разнасям яйца наляво надясно или опити да се разгадаят актуалните мерки на майката не ми се сториха страшна форма на забава). Въпреки това ми се струва готино да имам нещо подготвено и се спрях на 2 игри, които ще изиграем, като само едната излъчва победител от гостите.
1. „Мама каза – татко каза“- предварително подготвяте с половинката  си пожелания за бъдещето ви отроче. Гостите се опитват да познаят чии са репликите – които познае най- много цитати , печели.
2. Бебешки снимки или The baby game – помоли всеки, които ти е потвърдил присъствие да ти донесе по една своя бебшка снимка, а бъдещите родители се опитват да познаят кое бебе – кой гост е. Звучи готино , ще види на практика какво ще се случи…
ШAко скоро ти предстои организация на Baby Shower за теб или твоя близка и търсиш идеи за игри – изобщо не си прави труда да ровиш в български сайтове. Моят съвет е директно на английски в google USA/ UK, но все пак не очаквай чудеса. Освен тези две предложения имахме само още едно, което ни допадна (от около 50 игри, които разгледах) и то беше свързано с купа със съвети за родителите, но тъй като при нас партито е за второ бебе, а и включих картичките с пожелания за бебчо, отпадна .
Стигаме и до най-важната част от партито – декорацията. За мен декорацията на детските партите се състои от два основни „стълба“ – сладката маса и балоните.
Сладката маса е допълнителна маса, на която предварително се сервират тортата и задължителните (поне за мен) сладкиши. Вариациите са безброй – мъфини, къпкейкове, макарони, курабии, меденки, попсове и много много други, но тортата е задължителна. За нашето парти аз избрах макарони, торта, къп кейкове (чисто практично ги избрах пред мъфините , по-приятни са за похапване) и курабии, като заложих на няколко дизайна и средно по 1 брой от всяко лакомство на гост. Както вече споменах реших да не ползвам агенция (слава богу, че имам позната сладкарка със златни ръце), което усложни леко аспекта с декорацията. Под усложни имам впредвид, че със сигурност одължи времето за подбор на артикули.. Имай впредвид, че аз не обичам много детайлни декорации и мога да мина без надписи с имена, тематичен винил и т.н, ако ти обаче искаш такива детайли – трябва ти агенция при всяко положение. Декорацията с балони, която аз избрах разбира се беше в унисон с мечешката тема на партито. Тук имах два варианта кош с мече, държащо балони или голяма мечка с балони, аз се спрях на второто, тъй като използвах коша като акцент в декорация за рождения ден на дъщеря ми миналата година и не ми се щеше да повтарям елементи. Варинатите тук са два – наемаш цялата композиция , повечето парти агенции предлагат под наем точно този акцент или можеш да си купите мечката, балоните  и тн (да живее Джъмбо). Интересното при моята мечка ще объде комбинацията от балони, която подчиних изцяло на модните тенденции в декорацията, залагайки на балони с тюл, прозрачни балони с конфети и разчупената им подредба. Аз съм голям фен на балоните, но при такива партита съм виждала големи уливаници – съветвам те , да не прекаляваш с броя на балоните и да им предвидиш конкретна позиция, в която да са акцент (хаотичното разпръсване също не е най-добрата опция –  винаги трябва да се съобразяваш първо с пространството). Един – два детайла от декорацията няма да ти разкривам и ще оставя за изненада за след като мине партит, не за друго ама гостите ми ще загубят вече интерес.
За украса на основната маса се спрях на тематични сини конфети, разпиляни върху бялата покривка (държа повече да има пространство за хранене на масата , от колкото да е красива – все пак ще има и деца). За меню на партито няма да ти говоря, защото зависи от много неща , най-вече към кое хранене ще се прикачиш. Аз лично избрах ресторант за място на провеждане,но ако имаш желание партито може да бъде и домашно – всичко е в твоите ръце. Например си мислех за следобедна погача (разбира се в домашн обстановка) с изцяло сладко меню живот и здраве – да му е сладък живота.
За финал обръщам поглед към бюджета. Няма да те лъжа – не е евтино. Независимо дали си купиш всичко сама, използваш агенция, имаш много сладкиши , или наемеш фотограф – няма да минеш тънко. Затова пак месец би бил минимлния срок за организация, така няма да даваш всичко на куп и по- не би усетила РЗ аз ходите. Ако много искаш такова парти , но разходите по предстоящото чудо са ти дошли в повече – моя съвет е да се откажеш от подаръците и да събереш бюджет от приятелките. Мисля че и това би бил нистина по- добрият подарък от позицията на времето.
Моят Baby Shower все пак още не е минал и не мога да говоря за емоцията, но със сигурност ще те зареди положително преди раждането и ще остави топъл спомен в сърцето ти. Ако си в бебешка треска, но тя не включва  „нищо предварително за бебето “ , аз те съветвам да си направиш ендо такова парти – какво по-хубаво от това да отпразнуваш идването на своето чудо?! А ако вече си организирала такова парти за теб или за някой друг – ще се радвам на свежи идеи, все още имам време да реагирам до 10 Март 🙂

Поздрави,

Е.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *