Блог

Влизане във форма след бебе номер 2 – част първа

  Както ти обещах- ще те държа напълно в час с промените след раждането и като цяло как стоят нещата при мен. Пък дано ти е полезно!

 Днес ще си поговорим малко за глада, нискокалоричното хранене и моите методи за минимализиране на щетите от бебчо. Финалната сметка сочи 10 килограма за сваляне и зверски глад между кърменията.

 След като първите две седмици вкъщи му отпуснах душата от към хранене , забелязах няколко доста неприятни за мен навика, които развих покрай кърменето. Чували ли сте за “паразитно хранене “? Този тип хранене не се дължи на глад, а по- скоро е на психологическа основа. Пушачите често го изпитват на свой гръб, когато се опитат да откажат тютюнопушенето. При тях се отдава на навика “да имаш нещо в ръка”. При кърмачките чувството на глад , се дължи на изцеждането, което ни залъгва, че сме се лишили от изконсумираното и сме “празни”.

 На мен ми се хапват високо въглехидратни храни- отново предимно сладко. Отдавам го и на нуждата от допълнителна енергия. Както вече съм ти споделяла, за мен най- трудна е вечерята, тъй като съпругът ми има зверски ген и яде сладко като полудял. Също така не мога да ги лиша с малката от вечерите, така че ниско- калоричен вариант би бил по- труден за това хранене. Разбира се , по време на кърмене не е хубаво да се лишаваш от нито една група храни, били те висококалорични като въглехидратите. Аз просто съм решила да наблегна на чисто месо, плодове и зеленчуци. Да намаля млечните , така или иначе обичам предимно прясно мляко, а то не се препоръчва за кърмачки. Други “непозволени храни” са ядките например и варивата (боб, леща и т.н).  Хубаво е преди всяка корекция в начина ти на хранене, да се консултираш с медицинско лиц. Особено внимание трябва да обърнеш , ако кърмиш – Все пак всичко, което приемаш, ще предаваш директно на малкия човек. Имай впредвид, че седенето вкъщи е идеалната среда за развиване на паразитно хранене. Човек от скука какво ли не прави…

 Аз последвах собственият си съвет и се консултирах с лекар, с който обсъдихме какво може и какво не. Това, което прецених да направя е да заместя  сладките изкушения с нискокалорични такива, на протеинова основа. Продуктите, на които се спрях са на Британската марка Grenade.

 Grenade® е иновативна, надеждна и с изключителни постижения марка за енергийни и спортни хранителни добавки, която от старта си през 2010 г. се разраства със светкавични темпове. Марката е приета не само като най-бързо развиващата се в света за подпомагане контрола на теглото и управлението на спортните резултати и постижения, но също и като една от най-интересните компании за спортни храни на пазара днес. Освен богато портфолио от хранителни добавки (и други екстри, които планирам да пробвам, когато започна тренировки от Юни), фирмата предлага и подходящи храни за активно спортуващите и онези, които все още гонят идеалната форма. Заради кърменето имам ограничение в избора и не мога да използвам продукти, които да съдържат какао- тоест почти всички видове шоколад. Това е доста мъчително за мен и усложнява всеки мой избор, не само от продуктите на Grenade.

 Първият продукт, на който се спрях е CARB KILLA® SPREAD. CARB KILLA® SPREAD представлява Протеинов бар в бурканче с четири страхотни вкуса! Произведен от суроватъчен протеин – сам по себе си представлява течен шоколад. Сбогом Нутела 🙂 Предлага се в четири вкуса , като аз опитах варианта “бял шоколад с парченца бисквити”, заради какаото. Мога да кажа, че съм приятно изненадана. Очаквах нещо как да кажа – гадничко. Имам този предрасъдък, че полезното, нискокалоричното и вкусното са три различни неща. Този шоколад си има вкус на шоколад, приятен на вкус и с до 86% по- малко захар , би бил най- добрият приятел на всяка дама.

 Вторият тип продукт, на който се спрях бяха протеиновите барчета. Ако решиш и ти да направиш подобен избор – важно е да знаеш, че трябва да следиш да не надвишаваш дневения прием на протеин. Протеина създава кисела среда и ако кърмиш, има възможност да усложни коликите. Пък и дори да не кърмиш, протеиновите барчета не са вафли и не можеш да ги консумираш безотговорно. Основните пpeдимcтвa нa протеиновите барчета Carb Killa са ;

– 23 гpaмa пpoтeин в дoзa;

– ниско съдържание на зaxap;

– Hиcĸи нивa нa въглexидpати

Идеална алтернатива на шоколада, подходящи за тези, които искат да намалят захарта. Съдържат въглехидрати с ниско въздействие, за да сте сигурни, че нивата на кръвната захар остават балансирани. Предлагат се в 12 вкуса, като аз се спрях на брауни, тортичка и бисквити със сметанов крем. За вкуса мога да кажа , че тези които аз опитах са доста приятни и нямам търпение да опитам шоколадовите и банана, който за съжаление беше изчерпан. Идеални допълват сутрешния ни ритуал по излизане на разходка с количката.

 Още един продукт грабна вниманието ми : това са Carb Killa бисквитките. Аз проявявам интерес към вкуса на солен карамел, но отново присъства и шоколадов вариант. Вярвам че с тях и любимите ми оризовки Rise Cakes ще успея да разнообразя сладкото. Бисквитките са без добавена захар,  отново лесни за хапване в движение. Изглеждат ми идеални за лека закуска с високо съдържание на протеини, за сутрешната разходка, набързо и накрак или  за нещо за гризкане вечер, пред телевизора. Ако си пробвала бисквитките – моля те да споделиш с мен твоето мнение, че им се чудя.

 Има един продукт, от който не мога да се възползвам в момента (състава му не е подходящ за кърмачки) , но със сигурност ще го пробвам при първа възможност. Grenade® Killa Ketones® е продукт за контрол на теглото със същият мощен ефект, като и (многократно награждавания) Grenade® Thermo Detonator®. Тази граната е насочена към уникалните физиологични нужди на дамите. Съдържа 16 съставки за управление на теглото: кофеин, избрани плодови съставки на прах, бял боб, африканско манго, CLA на прах, магнезиев биглицинат, зелено кафе, Garcinia Cambogia , Acai, L-карнитин, витамин B3, витамин В2, витамин В6, хром пиколинат и биотин. Широкоспектърен продукт за контрол на теглото, разработен специално за женските н.

Πpeдимcтвa:

– Koнтpoл въpxy aпeтитa;

– Πoвишaвa cилaтa и eнepгиятa;

– Πoдoбpявa мoзъчнaтa дeйнocт;

– Hacъpчaвa изгapянeтo нa мaзнинитe;

– Πoдoбpявa мeтaбoлизмa;

– Peгyлиpa тeлecнoтo тeглo;

– Πoнижaвa нивoтo нa лошия xoлecтepoл;

– Πoдпoмaгa здpaвeтo нa чepния дpoб;

– Moщнa aнтиoĸcидaнтнa зaщитa;

– Πoдпoмaгa xpaнocмилaтeлнaтa cиcтeмa;

Нямам търпение да опитам ефекта и да  включа гранатката в комбинация с тренировъчен режим, но има време… Ще се радвам, ако ти си я пробвала, да ми споделиш своето мнение.

 Продуктите на Grenade можеш да намериш онлайн на www.grenade.bg , в социалните мрежи @grenadebulgaria. За София марката има официален магазин, можеш да ги откриеш на различни локации из страната, доставят и с Еконт.

 Освен храненето, реших да взема и допълнителни мерки за борба с пораженията върху тялото ми. При мен основната проблемна зона са корема и ръцете. Затова и второто секцио е сериозно предизвикателство. Относно прибирането на корема, в предната бременност използвах т.нар. shaping lingerie или стягащо бельо. Този път съм заложила на специално проектирани от Maskaterr Mama Kit. Tummy Tikker Mama Kit е насочен точно в този пост родилен период, когато матката трябва да се прибере, а коремната стена е все още опъната. Пакета се състои от два продукта мек, дишащ, безшевен колан и дишащ колан със 17 стоманени ребра и слой от антибактериална подплата. Препоръчително е колана да се носи 5 часа дневно, което аз спазвам от ден номер 5 след раждането. Коланите със стоманени ребра за прибиране са запазена марка на бранда , а продуктите им можеш да разгледаш на www.maskateer.com

 За тези колани съм чела доста противоречиви мнения, но моят доктор каза, че не могат да навредят. От няколко дни го нося за по 4-5 часа дневно, така че чакай по- подробни отзиви.

Не на последно място започнах и леки тренировки у дома, докато бебчо спи. Търсех идеалните упражнения за в домашни условия. Напоследък са много модерни тренировките с колани, затова реших и аз да пробвам. Спрях се на Body Goals Club. Основната причина да ги избера е, че ластиците им не са силиконови, което според мен е леко дискомфортно, особено лятото и с къс екип. Ластикът на Body Goals е с външна текстилна обвивка от 100% памук. Освен че си взех колан за 1- во ниво, реших да се доверя и на 15 минутната “fat burn” тренировка , качена на сайта им www.bodygoalsclub.com Тази тренировка правя 3 пъти седмично, като тя е по- скоро за корем и крака. Отново 3 пъти седмично съм си избрала 15 минутна тренировка с гири от 1 кг, за да стегна и ръцете. Тренировката, на която се спрях е 7 минутната на Руми за ръце и рамо ( като я повтарям два пъти). Можете да я намерите в нейния канал в YouTube като “Извайване на ръце и рамене за 7 минути: Гирички #1” или на линк https://m.youtube.com/watch?v=_d0sgnlUFUc.  Не знам до каква степен с 15 минути на ден , бих постигнала резултат и какъв би бил той. Тези кратки тренировки обаче, ще ми помогнат да “загрея” без много да се натоварвам, което в случая със секциото ми звучи разумно. Комбинирано с дълги ежедневни разходки с количката, се надявам на прилични резултати 🙂

Все още съм прекалено в началото, за да ти дам отговор какво работи , как работи и т.н. Обаче за да съм максимално прецизна, вместо да меря само килограми, измерих и сантиметрите в проблемните за мен зони ( които в момента са всички). След 4 седмици, ще се измеря отново, за да отбележа резултата и тогава ще споделя какво дава резултат при мен. Сега 4 седмици ти се струват много, но промяната иска време. Честото мерене води до отчитане на по- малки резултати и при мен би подействало демотивиращо.

За финал съм ти приготвила една свежа рецепта за диетични гофрети, с които можеш да разнообразяваш веднъж седмично като награда. Има доста интересни рецепти за нискокалорична и вкусна храна. Такъв пример е гьозата, която макар и тестено изделие се оказа доста приличен вариант за консумация на тесто. Поради специфичния си начин на приготвяне, тестото на гьозата се усвоява по различен начин. Въпреки това аз те съветвам повече месо в чиста форма, риба, плодове и зеленчуци. Разбира се с малки хитринки, спрямо сладкото , можеш да сведеш щетите до минимум. Като казах хитринки, ето я и моята рецепта за  гофрети:

Необходими продукти

Яйца -3 БР.

Кисело мляко – 4 с. л.

Бадемово брашно – половин чаена чаша

Бакпулвер – 1 к. л.

Сол – 1 щипка

Ванилия – 1 БР

Канела – 1 щипка (ако обичаш)

Начин на приготвяне :

Забърквате всичко (най- добре в блендер), докато добиете консистенция на смес за палачинки. Изсипвате на порции в предварително загрят гофретник. Може да се комбинира и с мед, кленов сироп, сирене, извара или др, но аз препоръчвам, да опиташ и течния протеинов шоколад от Grenade Bulgaria. Bon appetit!

Не забравяй да ми споделиш и твоите хитринки за поддържане на форма 🙂 Пожелавам ти вкусно, нискокалорично лято и разбира се – формата, за която винаги си мечтала.

Поздрави ,

Е.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *